fredag 17 maj 2013

Sommarvärme

Äntligen är sommarvärmen här o vi får ju hoppas att den är för att stanna ett bra tag :) Linda e i sicilien o njuter m sin simon o jag hoppas de har det helt underbart där nere:) Igår gick vi en långpromenad o stannade vid 2 lekplatser så lillskrutt fick ha lite kul oxå, sen gick vi förbi "Buddha" min gravida vän :) Hon har det inte lätt, foglossning o stor som ett hus nu, men det e ju inte så långt kvar nu.
Så snart kan hon gå som folk igen o hon längtar såå mycket :) Lillskrutt har ju tjatat lite då o då om en lillebror o han blev ännu mer sugen på en lillebror när han träffade min vän igår. Men en lillebror kan han glömma, här blire inga mer barn. Det räcker gott o väl med 1 barn :)
Af e ju ett lustigt ställe.. De ställer krav men när man ska uppfylla dom så e dom inte anträffbara o man får jaga dom så man kan uppfylla deras krav, hm... Men jag klagar väl inte egentligen för jag får ju mer tid i solen ju längre de krånglar :) Nu vet jag oxå när jag får svar ifrån universitetet, 12 juni :) Hoppas verkligen att jag kommer in på de jag har sökt :) En av dom e ju väldigt intressant, då man får lära sig om människans beteende mm. De andra e ju självklart väldigt intressanta oxå, då de e den andra självklara kunskapen :)
Sitter just nu på balkongen o njuter av vädret o har det bara skönt, ska tyvärr tvätta snart men kan ju avnjuta balkongen emellan maskinerna. Håkan jobbar ett dygnspass, stackarn o lillskrutt sitter inne o kolla på tv som vanligt. Djurena ligger på olika håll o har det bra :) I helgen ska hundarna få sig ett bad, de små skitgrisarna :)

Och J, jag e alltid här o jag bara uppmärksammar, skrattar o ger svar på tal.. Skillnaden e väl att jag e rak, ärlig o står för det jag säger, skriver o gör... E ingen falsk fegis.... O jag bildar min uppfattning om folk efter deras beteenden, uttalanden mm. Det jag inte förstår utav dina uttalanden är vartifrån du har fått för dig att vi e med i nån cirkus :-p Sen kanske du skulle kolla upp vad vissa ord betyder innan du uttalar dig... Jag har tyvärr inte lusten eller tiden o va din svenska lärare, så du får söka till komvux eller nåt... O tänka innan man öppnar munnen o agerar e ett annat tips..
O vi alla e ju uttråkade ibland o behöver lite nöjen då... Det e ju såå tacksamt... hihi

O som jag skrivit förut du/ni behöver inte läsa denna blogg om det e nåt som stöter er mm, men jag förstår ju att du/ni inte kan låta bli, Jag e ju helt fantastiskt underbar o jag har det underbaraste livet :)
Jag har min underbara man, lillskrutt o mina djur o det e likamed det underbaraste livet <3
Vad mer i livet behöver man????
Nepp, slutslösat på min tid...

See ya :)

14 kommentarer:

  1. Du förgyller dagens läsning med dina ord å fraser... Det gnälls på allt å alla emellanåt. Blir komiskt när man först hissar å sen total dissar. Du behöver absolut inte lära mig ett skit... Haha
    Men du bjuder på bra underhållning av ett liv jag absolut inte vill ha.
    Kanon att allt är underbart även hos er. Trots tvister å arbetslöshet. Njut av sommaren å allt vad den innebär. Å jo klart vi läser komiska bloggen... Även om den är pinsam ibland. Men din blogg å man skriver precis vad man vill. Å tro för allt i världen inte att vi JAG vill ha något annat liv än mitt eget... Njuter till max precis som ni.
    Lycka är alla värda. Oavsett hur dum i huvudet man tycker vissa är...

    Ha en fantastisk helg med hundarna...

    SvaraRadera
  2. O som att du inte gör detsamma i din egna blogg (som du är för feg för att ha öppen) o i din mors blogg???? Du vill inte ha ett liv med ett fast kärleksfullt förhållande o med dina barn??? Har visserligen sett att du ha avverkat ett par det senaste året + att inte klara sig själv med bla barnen + att det ryktet du/ni har i hallsberg, det måste ju va både jobbigt o uttråkande (ett ständigt jagande).Vuxenlivet är ju så mycket skönare o lugnare :) När det gäller min arbetslöshet så e det nåt som du inte har med o göra, men har dock jobbat mer, tyngre o längre än dig vad jag har hört. Albrekts guld var ju bara en praktik:) Så vem vet nuvarande kanske e bara en praktik igen...Men det ordnar sig ska du se o när jag har pluggat klart så kommer jag få ett jobb som ger en lön som är 3 ggr mer än din :)Ja, du har ju sluppit tvister pga att R har varit för snäll emot dig :) Den sanna glädjen är ju skadeglädjen o det alltid kul o underhålla folk ( det borde ju du veta), som jag skrev i ett annat inlägg : Det bjuder jag på :) Hade jag brytt mig vad du/ni tyckte så hade jag väl låst bloggen... O ni får tycka vad ni vill för eran åsikt är inget jag värderar.. Tycker dock det är roligt att jag träffar så rätt ibland o att det bekräftas :)O pinsamma e väl iallafall du/ni som är, när ni hela tiden går igenom min blogg o läser gamla inlägg.. Du vet ju bättre än mig vad som står i min blogg... Dum i huvudet är ju oxå nåt du borde slå upp :)Det du dock behöver lära dig, som vi båda vet är ju svenska grammatiken & common sense:)
    O att alla är värda lycka, det går ju att diskutera.. O det får tolkas hur man vill...
    Ha en fantastisk helg med karlarna :-p

    SvaraRadera
  3. Haha... Snåla sluta spy gala. Robert ä snäll å det bästa ex man kan ha emellanåt. klart vi har diskussioner, som alla andra. Min blogg ?? Bloggar ju inte så varför ha den öppen.. Albrekts va en anställning på timmar. Å nu är det timmar å många sådana. Fråga gärna mig om mina anställningar om det är ngt du vill veta. Och har jobbat sen -94. Med både hårda å lätta jobb. Så varför tävla om det. Ser inte vårt liv som ngn tävling.

    Och är mer än gärna själv m mina barn. Det kan de intyga. Absolut att jag träffat karlar å killar sen april -12. Men har inte vart ute efter ngt förhållande m ngn av dem. Kul kan man ha utan att bli för allvarliga.

    Vuxenlivet är numera som det ska och jag får njuta av det som jag mår bra av å du av det du mår bra av.

    Om du va rätt uppdaterad vilket du inte är så skulle du inte skriva som du gjorde. Finns ingen anledning att jaga. Å det har JAG aldrig gjort... Mig veterligen men eftersom du vet vilka jag dejtat så ring dem och kolla vem som jaga vem... Om det nu va jakt :/ men finns inget "snaskigt" att få reda på.

    Ta reda på fakta istället för att lyssna på icke vetande folk. Jag, mina barn å mitt sällskap VET läget. Å INGEN ANNAN... Så ge dig att spy ur dig skit om någon du inte känner. Men som du tror dig ha stenkoll på.

    Bra med bra lön. Det är du värd efter pluggandet.

    Min helg blir kanon... Men det vet du väl redan...
    Läsa är ju fritt men att sitta å skriva om någon du inte känner på din blogg å förlöjliga den för att framstå som helgonet själv ser jag ingen som helst anledning till...

    Ha det så bra...

    SvaraRadera
  4. O så tillbaka till svenska grammatiken :) Snåla sluta spy gala???? Tycker som sagt var att en vuxen svensk ska kunna sitt egna språk..Gällande albrekts så e det du själv som har sagt att det var en praktik. Gällande Robert, stämmer det inte att han hotade dig att ta barnen ifrån dig om du fortsatte träffa brage? Brage som du jagade... Gällande barnen så e det ju bara o läsa i din mors blogg,om tex vem som tar dom till deras aktiviteter.. Gällande dina dejter så har jag bara läst första bokstaven i deras namn... O jag har aldrig sagt att jag har elr vill ha stenkoll på dig... Gällande ryktet i hallsberg har du ju själv fixat :)
    O jobbat sen 94? Du har ju fött 3 barn o varit hemma m dom en längre tid/per barn eller hur? O det e ingen tävling emellan våra liv, men det är du som hånar mitt liv o att jag e för tillfälligt arbetslös! Spyr inte galla, talar bara fakta som jag har fått från dig, gamla vänner till dig, nuvarande vänner till dig. Det e du o dina vänner som spyr o har spytt galla över mig, linda håkan, brage o även lilla A... Du borde vara försiktig med vem du litar på... Sen det enda som e "intressant" m dig e ju att reta gallfebern på dig, för du e ju så tacksam att jävlas med:-p (Därför läsa din mors blogg ibland). Ett av min nöjen när jag e uttråkad :)
    För övrigt e du helt ointressant o sen e jag väldigt långsint när nån gör fel emot mig o mina käraste...
    O varför inget svar på detta: O pinsamma e väl iallafall du/ni som är, när ni hela tiden går igenom min blogg o läser gamla inlägg.. Du vet ju bättre än mig vad som står i min blogg...???
    O jag har aldrig försökt eller velat framstå som ett helgon, för det är jag inte.. Förlöjliga? nje, rolig fakta bara :) Sen kan du ju gå in på en av mina länkar...
    O som sagt om du inte gillar, blir stött eller tar åt dig av det jag skriver, så SLUTA LÄS DÅ!

    SvaraRadera
  5. Haha... Du är bäst...

    Nä va inte hemma långa stunder med mina barn. Om du fått rätt info så borde du vetat att jag va hemma väldigt kort tid. Jobbade efter 6 månader. M både h å m. Molly råka jag va hemma 8 månader. Vi kombinera det där väldigt bra. Du retar mig faktiskt bars på ett sätt. Å det är att det du skriver är lögner.
    Å skillnaden mellan oss är att jag vet å står för vad om är sant gällande mitt liv. Självklart så hotade Robert mig med att ta barnen. Om jag träffade honom, vilket är helt förståeligt. Nä jag jagade inte den idioten. Återigen så antar jag att du hört fel story. Men de får gärna spela de oumbärligas roll. Det är inte jag som besökt honom å inte jag som ringer 6-7 ggr vissa nätter på olika telefon nr....å eftersom du vet allt å talar m olika fd vänner å ex. Så dubbel kolla det m R.


    Litar inte de du tror jag litar på å om du syftar på folket i vissberga så är å var de aldrig mina vänner. Utan brickor i ett spel. Tack för en underhållande blogg.
    Å vill sluta med att DU HAR SÅÅÅ FEL å dina antagande är helt upp å ner. Men läs gärna allt igen å läs noga. Så kanske du fattar rätt. Å kolla upp dina loggar är inte möjligt att den kan stämma. Vem fan läser gammalt skit? Inte jag så sluta hävda dig.

    Ryckten skapas av avundsjuka. Å accepteras av idioter heter det väl?

    Så om ni vill lyssna på det så är det ju kanon... Jag vet ju sanningen....INTE du.

    Hellre att mamma åker m barnen på aktiviteter än att de inte kommer iväg alls. Å eftersom min mor gärna ä m barnen ä det ju inga problem för oss. Hade ju vart värre om hon inte kunnat köra dem dit pga att man inte lyckats ta körkort.

    Ingen utav oss som lider direkt. Jag kan jobba långa dagar, eftersom jag ändå reser 7 mil om dagen.hon å Barna får kvalitets tid.


    Du får ha ett så underbart liv med alla dina nära å kära å sen får ni leva efter vad ni tror å vill ska stämma. Om jag vart ointressant hade du ju aldrig läst morsans blogg... För att sen vrida allt fel...

    Sov söt...

    SvaraRadera
  6. Oj då iPhone knappen slet sig... Sött ska det ju stå!!!! Viktigt som den... Men sitter ju inte me ngn dator i knät direkt.

    SvaraRadera
  7. Hahaha, ja du e för underhållande... Du ljuger så du tror dig själv som vanligt men men det e ju ditt liv som blir komplicerat.. Om du läser vad jag skrev i förra kommentaren en gång till så kanske du listar ut vilka jag pratade om att du inte kan lita på(ledtråd i din nuvarande krets)... O likadant med intressantfaktorn... Men du kanske har lässvårigheter oxå :) O om lilla A läser det oxå så vet hon vem hon inte kan lita på... Återigen så hoppar du på mina käraste.. O att du erkänner igen när det gäller det du gjorde emot vissbergaborna är ju bara ett tecken på vad du e för slags person som jag kan lova dig att ingen e avundsjuk på att va.. Jag har dock inga problem m att skriva lika bra på iphonen som på datorn o det har inget m att kunna stava o göra sig förstådd på svenska.. Så skyll inte på iphonen...
    Hursomhelst läs det jag har skrivit i de senaste inläggena o kommentarerna en gång till så kanske du fattar vad jag skriver!
    Oh, jag glömde : Den gubben du dejtade då, ni var ju ett par men det kanske var det hans dotter som satte stopp på det förhållandet då hon var jämnårig m dig? Inte sant? (källa: dottern)
    Behåller min åsikt om det för mig själv, för den skulle du verkligen inte gilla...
    Återigen så bildar jag min uppfattning om folk efter deras beteenden o uttalanden!
    Jag vrider inget skriver precis som du själv har skrivit..
    Äh, jag lägger ner för du e ju lite trög...

    SvaraRadera
  8. Klart jag är trög Sara. Du har så rätt så som vanligt...

    Hade inget förhållande mig veterligen även fast någon ville det... Men ring upp mr M själv å fråga vem som isf dumpa vem. Och hans dotter å jag är inte döds polers å jag va inte intresserad å bli det heller. Men den "gubben" är i bättre skick än vissa andra karlar. Tränad, och trevlig å normalt beteende..

    Och mailet läste jag såklart. Men återigen lever ni på ryckten å löst snack i helt fel led. Men NI får göra det om ni mår bra av det. Men är ju dumt att bryta ett mönster å gå utanför ramarna. Förstår att det kan bli jobbigt.

    Självklart läser Anna och vi saknar dina kuliga inlägg ibland. Men lilla A kommer hon aldrig bli för dig. Du vet inte varför hon kallas det. Å som jag skrev vi släppte inte in grabbarna grus å deras oanständiga liv så långt eftersom det alltid fanns ett MEN.

    Förstår att du kan tycka att vi inte ska lita på varandra. Men tror du vi skulle delge er hur mkt vi egentligen säger el inte säger till varandra. Hon har sitt å jag mitt.

    Å en annan sak som kan va främmande är ju att vi faktiskt får ha kill kompisar å får tala med varandra när VI vill. Vi behöver heller inte köpa sprit å cigg till såna som inte har råd att köpa skiten själva.

    Du klankar på att jag är beroende av viss hjälp ang barnen. Har du tänkt på varför H inte flytta in i egen lgh efter sina uppbrott?? Varför fick de flytta hem el t dig? Jo för att Anna fick nog av att han livnärde sig på hennes lön i viss mån. För han va i behov av ngn som kunde bet uppehälle...

    Har Sara Eskilsson skaffat sig en iPhone?

    Innan du antar å förlöjligar mig mer på din sida ring mig för att säkra infon tack. Blir dumt när du å ni sitter å ljuger ihop ngt för att bara hitta på ngt snaskigt. Ert liv är ju mkt bättre... Å guld å gröna skogar.

    En annan sak vet Håkan om hur du svart målar hans unge å hans liv. Är det till fördel i er tvist att du spyr galla över mamman?

    Vet du är så jävla trött på ditt fjanteri å lögner så möt mig inte ute är du snäll. Inte heller mina vänner å dina ovänner... Jo du har några såna med... Sprang ihop m ngr

    Puss å kram

    Anna hälsar




    SvaraRadera
  9. Jadu, Jessica.. Nu börjar det låta som du hotar mig! Dumt drag! Oj, har du fått mitt efternamn ifrån Camilla elr har du snokat på fb. Om du håller dig till din stad så håller jag mig till min stad. men har inga problem o möta dig på staden, om du vill det :) Nepp, visste inte om några ovänner o vilka skulle det vara som umgås i samma kretsar som dig??? Vi e ju av olika slag du o jag.. Lilla A e mest ironi... Det jag menade m att Anna inte kan lita på dig är ju för att du har ju snackat en massa skit om henne till folk... Har ni inte fått ha killkompisar förut? O ni gick m på det??? Haha, ingen bestämmer över mig o vilka jag umgås med.. Om ni betalar för nån annans sprit o cigg, får ni väl skylla er själva, haha... Man väljer ju vad man gör o skulle nån vara så dum att betala allt åt mig så skulle den gärna få göra det :-p Här har håkan alltid betalt för sina cigg mm o betalt hälften av alla räkningar,snopet va? För det e väl honom du syftar på... O angående det, vad har han m det här o göra? Har du/ni otalt m honom så får ni kontakta honom direkt... O när skulle jag ha svartmålat hans son o hans liv? O till vem? O varför skulle jag när jag lever m dom o älskar dom båda..Som sagt det e ingen risk i helvete att du skulle umgås m samma folk som mig... haha.. mina vänner o gamla vänner, fd vänner har bättre smak än så... O Camilla har ju inget speciellt o berätta om mig heller för hon kände aldrig mig...
    O detta menar du vad m? Är det till fördel i er tvist att du spyr galla över mamman?
    Inte för att ni e några som bryr er om andras barn, men tänk innan du agerar, det e barnet som kommer få sota mest.. Då blir det inte roligt för miss lindvall! Ge dig inte på min käraste, hade du stött på några som har känt mig så skulle du inte tugga på detta vis!
    O du kan ju neka dig blå till det mesta men fortfarande kommer infon från dig o din närmsta krets + ett stackars barn som går hos en psykolog pga ditt spel som du kallade det för..
    Grabbarna grus? oanständiga liv? Du talade om att anna fick betala en massa, vad gjorde inte brage då???
    Ni verkar oxå tro att håkan ha hemligheter för mig men där har ni tvärfel.. Det kanske var så att var Håkan o även Brage inte ville släppa in helt o det var ju fullt förståeligt... Nu e det du som får ge dig!
    O btw jag går inte till Harry´s iaf, tycker det e ett dräggställe, haha.

    SvaraRadera
  10. Haha ja du Sara vet inte vilka puckon du talar med men Harrys va jag nog på ett julbord f 4 år sen. På krogen finns många drägg överlag. Behöver inte ligga på ragg där så återigen FEL!!!

    Brage betala inte ett skit extra. Synd att konto utdragen är med skickade dit. Men fråga han. El nä lögner lögner.. Inte konstigt att sonen går där med tanke på rabiata skrik å lögner å knäppa ryck. Ångrar
    Mig bittert att jag såg till att vi åkte iväg på upplevelser å nöjen. Å lagade 2 rätters mat för att
    DE skulle va nöjda. Skulle inte lyft ett finger å bara låtit dem äta flingor å mjölk.

    Jag har nog smackat lika mkt skit om Anna som Håkan om dig. Och har bjudit på mkt ironi just för att ni inte ska ha en chans att veta vart jag står...

    Å nä vi va så naiva och höll killkompisarna långt borta för husfridens skull. Men DE kom tbk när de märkte att vi börja leva å inte hade svansar konstant. Nu kan man faktiskt umgås på normal nivå.

    Och ditt efternamn kom
    Fram redan kaos sommaren. Då grabbarna spydde skit öv er. Men ingen big deal.

    Hotar dig inte men tror vi skulle kunna få ett mkt intressant diskussion utan denna fina blogg med nya å gamla vänner. Du har nog missat ngn vän som jag råka känna.

    Brage flytta vilket rädda livet på oss( mig å Barna) och sen blåste jag skiten av allt å alla. Under en period. Men det där vet du ju. Eftersom jag inte kan lita på ngn i min krets. För denna person vet om alla mess å samtal å resor å med vem jag umgicks med.

    Har tyvärr raderat alla bilder å har inte kvar mess heller sen piss tiden... För jag lever mkt värdigare å mår mkt bättre nu. Och tro nu för allt i världen att bara för att vi läser din fina blogg betyder att vi inte har gått vidare. Å vill ha tbk helvetet. Utan vi läser för att roa oss. Och du lyckas!! Tack som fan

    Nä du pinglan i den fina staden. Vem
    Vet jag är nog närmare än du tror vissa veckor. Nu blir det tv, god mat å gott att dricka å sen har ni inte med att göra vad resten innefattar...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pisstid och helvete, du svänger snabbt vill jag lova. Var tog diamanten vägen, blev det bara kol kvar. Allvarligt lilla vännen så finns det hjälp att få, utnyttja det så hoppas jag att du får ett förhoppningsvis friskare liv framöver. Hälsningar 2 gamla Hallsbergare.

      Radera
  11. Hahaha,när guldet blev till sand...

    SvaraRadera
  12. Har alltid stått utanför,men ändå med viss kännedom.Snälla ni det är en psykopat ni har att göra med,lägg inga krafter på en människa som älskar sig själv.Ni kommer ingen vart.Vi pratar om sjukdom lägg in dig åh få lite piller särskilt de där lyckliga.Bor inte kvar här längre JL,men du har aldrig förändrats!

    SvaraRadera
  13. www.psykopat.se.Håller med föregående talare,det är en smart kille.Du är du ,han är han jag är jag,vi är vi dem och dem. Citat,Arja Saijonmaa.

    SvaraRadera