torsdag 18 april 2013

Virvlande tankar

Mycket som rullar runt i skallen nu.. Gammalt skit har spökat lite.. Har blivit inskriven i JOB på af o jag ska nu fixa mig en praktikplats så jag har en heltidsaktivitet fram till hösten då jag förhoppningsvis börjar plugga. Det står på antagning.se att handläggning pågår, så det e bara vänta o se. E ju grymt uttråkad av att gå hemma, så en praktik kan ju va kul, ska kolla m ett par företag här i närheten så jag har nära hem till hundarna på lunchen. Men mest för att om vill man ha pengar så e det bara o lyda Af tills man får ett jobb o/elr börjar plugga. Så denna vecka har jag lite o fixa m...
Att det ska va så svårt o få jobb när man har den arbetserfarenheten o kunskapen jag har!
Sen e det allt tjafs runt lilla Rasmus som bekymrar mig en hel del.. Hans mor e ju helt skruvad i huvudet...
Hon verkar ju inte bry sig om att detta stökar till det en hel del  för Rasmus o hans välmående.. Hon håller på o bråkar hela tiden om allt o nyligen så skällde hon ut familjerätten o kallade dom för dumhuvuden mm. O hon har fått noja på att spela in alla samtal m Håkan, familjerätten o gud vet vem... Hon ringde senast idag (17/4) o Rasmus svarade men honom var hon inte intresserad av att prata m, det var viktigare att gapa o skrika på Håkan.. Det resulterade i att Rasmus sen säger att hon vill ju aldrig prata m mig o hon verkar ju inte vilja prata m mig alls :( Lite senare när han hade gått o lagt sig så ropade han på mig o sa igen att mamma verkar inte vilja prata m mig, jag som ville prata m henne :( Stackars liten, han har det inte lätt.
Så mina pojkar mår inte så bra just nu o det e ju fullt förståeligt. Men den 13e maj så ska vi vinna i rätten, för då jävlar ska hon få sig en match som hon aldrig kommer glömma! Denna gång e jag inblandad o mig ska man inte bråka m o speciellt inte m mina käraste! Har ju samlat på mig en massa info om henne o hon har ju oxå matat mig m en massa info, puckot... Man kan ju inte säga att hon e speciellt smart, mer raka motsatsen... Men men, hennes förlust, våran vinst :) O sen när det e klart så, ska vi fixa upp Rasmus liv så han kan börja må bra igen!
I helgen ska vi hämta en stor garderob o en sängram till Rasmus hos min gulle mor, som verkligen behövs :)
Sen måste jag börja o ta tag i hundträningen på allvar så det blir helt ordning på lillhunden... Har ju varit lite slö på den fronten...
O va jag längtar till sommaren, min favoritårstid...
Håkan, han har fått ett längre vik, så nu går han på schema :) Skönt o veta när man jobbar o vilken lön man får :) Han längtar till den dan han kan köpa sig sina papegojor, Indisk halsbandsparakit. Jättefina, pratglada fåglar :)


See ya :)

2 kommentarer:

  1. Älskling du finns alltid där, när du inte står framför mig så finns du i mitt hjärta, mina tankar och i min famn. Älskar dig så otroligt mycket <3

    Tack för att du finns <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå, jag älskar dig sååå mycket älskling o känner precis likadant för dig <3 <3 <3
      Tack för att Du finns <3 <3 <3

      Radera