torsdag 2 augusti 2012

Helt otroligt!!!!

Jaha, idag blev man jämnför m ett psykfall för att man bryr sig om dens barns välmående...
För att man ser det dåliga, egoistiska o empatilösa med hela situationen... Har själv haft en pappa som bytte tjejer som en annan bytte kläder o man blev ju väldigt förvirrad när det va nån ny stup i ett.. Men som tur var, var de alla snälla... O min far har ju inte funnits till speciellt mycke under min uppväxt, han har ju varit upptagen med sig själv, sina egna intressen o sina brudar... Försökte ha någorlunda kontakt m honom upp till tonåren, där jag gav upp på honom pga non respons o idag har jag sporadisk kontakt m honom o det e när han hör av sig o det e inte ofta... Jag känner att det spelar ingen roll om vi  o har nån kontakt elr inte idag, jag känner ju inte honom, vet inte/förstår inte vad han vill när han ringer blir mest besvärad o tänker har inget o säga... Jag lider inte av detta alls idag, för jag kom över honom för flera år sedan. Btw mina föräldrar gick isär när jag var 3 år...
Men skulle han ha gjort som en viss person, då hade jag hatat honom idag... O man undrar ju ibland om denna person strävar efter just det...
Dvs rivit upp hela tillvaron m familjetryggheten på ett nafs, krossat mamma, sen flyttat ihop m ett psykfall o då låta henne vara elak mot barnen(behandla dom som skit, ta deras kläder,leksaker mm, istället sätta på dom för stora gamla avdankade kläder m ett presentsnöre som bälte o gud vet vad mer hon har gjort emot dom) o det var under faderns uppsikt elr vad nu man ska kalla det... jo, ett bra ord e försummelse..
O av det mår barnen väldigt dåligt psykiskt, den äldsta har såna ångestattacker att han behöver gå till en psykolog... O när de börjar må hyfsat bra, så startar fadern en repris m en ny... Så den äldstas  ångestattacker har börjat öka igen o båda barnena e förvirrade o rädda för att det ska bli likadant m den nya som det var m den förra.. Den förra satte så starka o hårda spår/ärr i barnen o de hade behövt väldigt lång tid för att bearbeta o komma över den förras beteende mm, men det fick dom inte istället blev de indragna i ett nytt förhållande efter bara 4 månader m den förra... O spelar ingen roll hur bra den nya e, det e grymt för tidigt för barnen o börja träffa henne... Barnen vill ju vara ensamma m sin pappa nu o en lång tid framåt...
Även i normala situationer ska man vänta åtminstonde ett par månader innan barnen får träffa den nya o då i bara en kort stund de första gångerna o då så e den nya bara en vän till en början. Sen när man känner sig säker på förhållandet efter ett antal månader till då tar man in barnen på riktigt o berättar vem den nya e...
Man gör inte såhär: Tar hem den nya mitt i natten o låter barnen upptäcka den nya på morgonen. Ni kan  ju bara föreställa er chocken o förvirringen....
Fadern fattar inte elr vill inte fatta att barnena far illa igen..
Även när barn mår såhär dåligt o blir påminda om all skit om om igen dvs när ångesten bara ökar o ökar tills barnet varken vet ut elr in till slut så kan det gå så långt att de inte vill vara m längre... 
De är inte gjorda av stål!!!
En hälsning till vederbörande sluta o bara tänk på dig själv o Tänk efter vad du gör mot barnen!
Deras mor jävlas inte med dig o hon tänker bara på barnens välmående!!!
O barnens välmående borde o ska komma före allt inkl förälderns "privatliv"!!!

Jag får bara en känsla o den e avsky, för man gör inte såhär speciellt inte emot sitt eget kött o blod!!!
O jag lider m barnens o deras mamma!

När det kommer till oskyldiga varelser som barn o djur så håller jag inte käften elr blundar om de far illa!

See ya:)

11 kommentarer:

  1. NU FÅR DU FÖR FAN GE DIG MÄNNISKA ! Det du skriver om mig och vad jag har gjort är ren jävla lögn... Men om du vet vilka leksaker jag tagit så säg då det.... Vill bara påminna ER om att det var JAG som handlade kläder till barnen.NYA då de som kom va för varma el för små. Det var jag som handla deras favvo mat på begäran. Det var jag som läste sagor mm. Har ALDRIG gjort dessa barn illa. Lagade mat 2 ggr om dagen och då flera rätter för att tillgodo se alla och det var MIG de gick och handlade godis med.Och det var mig de vände sig till. Skärp minns jag inget om alls. Isf va det väl en NÖD lösning.... Skulle väl aldrig låta ngt barn gå omkring så. FÖRSTÅR att ni lever i en skyddad bubbla. Men det är INTE bara jag som ljugit och krossat familjer. KOM IHÅG det. föll för FEL snubbe. thats it. livet går nu vidare och hoppas för min gud att ni låter varandra vara. Och att alla får ha sina liv i fred. Jo jag kommenterar detta för att det räcker nu!!
    Du känner inte mig och det gör inte din lovers heller. Inte din vän heller. Darlingen snacka så mkt skit om dig under sommaren så du anar inte. Men allt kan hända och nu älskar han dig. låt det va så och låt bli att svart måla oss andra. SJÄLVKLART får ni inte reda på all sanning då det inte gynnar boysen.

    Är ett sätt att vinna mer kärlek.
    Jag hoppas för min gud att alla barnen, R, H, W har det bra där de är idag. Förstår om bråk och tjafs satt sina spår. Men nu är det ju så att det kommer ju inte bara från mitt håll utan andra kvinnor som följer denna och andra bloggar har gjort sitt bästa, föräldrar m.fl har spätt på CIRKUSEN duktigt! dessa barn har föräldrar som gör sitt yttersta för sina barn. även om andra gör LITE mer än den andra. Och alla ex hit och dit kanske inte är sams... men låt det då få va så. Varför bråka och skrika.

    Sanningen kommer ALDRIG komma fram i denna historia. Och jag tror vi vet pga "VAD"

    Vill man göra misstag på misstag.. så fine. Men som sagt SKYLL sig själv den dagen.. VI kan inte påverka det som sker.

    Så snälla ring mig gärna om du vill få veta vad som skedde och inte. För fattar att jag är sååå jävla svartmålad utav skiten. Känner inte dig alls och har inget intresse av det heller. Men tycker det är tråkigt att du bara vräker ur dig saker hipp som happ.

    Det enda som är lustigt i detta är att JAG såg ALDRIG H krama sitt barn och han va rätt "trött" på R. :( Och jo O tog mer tid. men den tiden gav H så glatt till honom. men ni vrider det så det är A som är den onda även här. Och vad kommer det sig att Barnen B vände sig till mig då de bode här? Sen får ni brudar HATA oss hur mkt ni vill. Men ni bör nog ställa boysen mot väggen.

    som sagt sanningen kommer ni aldrig få ur dem. men men ...

    Jag ser framåt och vet exakt vad jag vill ha i framtiden och vad jag INTE vill ha..

    Så lugn och ro åt alla!
    Och önskar er lycka till i framtiden. menar det! livet är för kort att slösas bort.
    Och till alla andra... va rädda om er och det som står er närmast...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt vad är det som är lögner? Kan här klargöra vissa punkter:

      *Barnen B gick igenom en skilsmässa, fick flytta in omedelbart i en ny lägenhet tillsammans med tre barn till och två vuxna. När de kom hem därifrån var de klippta som straffångar, hade gamla, trasiga urväxta kläder på sig som inte var deras. ALLA nya, hela kläder jag skickade med packades, av dig, ner i källaren och dom fick jag tillbaka av barnens pappa när han flyttade.

      *Barnen B fick flytta hem till mig på heltid hösten 2011 i samråd med barnens pappa, då han ansåg dig som en fara för deras välbefinnande. Detta styrktes även i tingsrätten där även ett dokument inrättades om att du aldrig mer får befinna sig i deras närhet. Barnen B har berättat att mitt namn eller saker om mig inte fick yttras hemma hos er då du reagerade negativt.

      *Barnen B har uppfattat ditt sätt som hotfullt och de har känt av din avsky gentemot dem. De har även hört vad du har sagt om dem till barnens far. De har även hört vad du har sagt om deras mamma. Du har lovat saker till mina barn som du aldrig höll. En röd dator lyser fortfarande med sin frånvaro. Barnen B's saker i deras rum forslades omedelbart ut, ner i källaren när du fick veta att de skulle bo hos mig på heltid. Det samtalet mellan dig och din sambo stod jag bredvid och hörde. Allt för att han skulle bevisa för mig hur du var emot barnen B.

      *Ett av barnen B hamnade på akuten i feberkramper, då var jag och barnens far tvungna att ljuga för att du inte skulle flippa över att vi fanns på sjukhuset tillsammans. Han bad mig skicka fejk-sms till honom om saker så det skulle se ut att han knappt befunnit sig på plats. Men det gjorde han, vi åkte i hans bil allihopa. Men du flippade ändå. Fick se alla sms från dig om detta.

      *Har emottagit ett flertal sms från dig skickat från J's telefon. Att jag vet detta är att han och jag hade ett kodsystem så jag skulle veta när det var du och när det var han. Han skickade alla sms med en *framför, alla sms som kom utan en * var alla ytterst obehagliga med diverse hot om barnen och givetvis om pengar. Även ett om någon porrfilm, vet inte vad du menade med det dock...

      *Jag förstår nu att du känner att du föll för "fel snubbe", han var inte den du trodde va? Synd bara att du förstörde mina barns liv för att komma till den insikten.

      *Brevet du skrev till tingsrätten om mig som mamma slog fel omgående då både mitt och J's ombud förstod hur illa det stod till hemma hos dig. Det var därför inga problem att bevisa att jag hade rätt och därför fick inte barnen vistas under ditt tak längre.

      *Jag förstår att du känner dig lurad av din största kärlek i hela vida världen, som man bäddar får man ligga tyvärr. Har inget annat att säga om den saken. Det du har gjort försvinner inte bara för att du nu har fått utstå samma sak som jag tvingades att genomgå. Det är ingen som smutskastar dig, men titta gärna in i min gamla blogg hur du betedde dig mot mig. Har en stark misstanke om att du har glömt det redan.

      *Vill du prata med mig så finns det alla möjligheter men jag kan tyvärr inte hjälpa att du slänger på luren så fort jag svarar.

      *Blogginnehavaren ljuger inte om någonting, kom ihåg att hon har fått det berättat för sig av människor som alla har befunnit sig i din närhet. Som har sett det här med egna ögon.

      *Sanningen finner jag inte enbart hos boysen, den finns i min telefon. Där finns alla smaskiga sms, mejl och inlägg från dig. Ska jag publicera dem också? Inga problem... Det gör jag gärna... Hur ska du förklara dem? Var det någon annan som skickade kanske?

      *Barnen B har det väldigt bra där de befinner sig just nu, de mår kanon som du brukar säga.

      *Jag hatar inte dig, trots allt. Du är bara en i mängden numera, synd bara att du kastade bort min vänskap och min tillit. Med vänner som dig behöver jag inga fiender.
      Lycka till även till dig, i framtiden... Du har ju redan slösat ett år på ingenting så ta tillvara på resten och försök att göra något bra av den tiden.
      Peace out...

      Radera
    2. Jasså, så du läser fortfarande min "tragiska" blogg som du kallade den för, när du skrev att du skulle sluta läsa den, det var den 13/6 kl 22.52 du skrev det:)
      Visste inte att det var om dig jag skrev om i detta inlägg, men tydligen kände du dig träffad...
      Du verkar ju inte komma ihåg samtalet den 8/7-11 vid 22tiden, då gav du mig en väldigt bra bild av vem/vad du är .. O jag Vet mycke mer än vad du/ni tror om förra året... Du/ni har ju lämnat bevis efter er...
      Glöm inte att du bor i en väldigt liten "stad".

      Radera
  2. Barnen åkte i de kläderna de kom i till oss. En röd dator? Absolut... Men nu levde ju inte dina barn här vid jul. Så varför skulle jag ge dem det då??
    Självklart packade jag ihop sakerna då de inte skulle befinna sig här. Behövde utrymmet. Och sa att det va bättre att du hade sakerna, där de befann sig.
    Har ALDRIG avskytt dina barn. Och aldrig vart hård el elak mot dem.
    Bråk om pengar? Undra vem som vill ha pengar hit å dit?! Jag har aldrig krävt el frågat om pengar av vare sig j el r.
    Lögnerna är väl isf att det inte hat talats så gott om er . Utan riktigt fina ord som kommit ut. Och hur det verkligen va. Men någon spela ett duktigt spel mot oss båda. Du är lika bortgjord som jag i detta. Jag lägger dock inte allt på minnet få det inte rör mig hur du bet veckopeng el rök el inte låter barnen leka m kompisar.... Mm. Det är din ensak. Bad om min hjälp å rådfråga mig... Svara bara jaja hon är som hon är å du som du är. Alla ä vi olika....
    Vet du jag orkar inte tugga mer om gammalt skit. Jo jag kan ringa dig... Men har aldrig lagt på någon lur. Det finns det andra som gör när man pratar å skriker i telefonen.


    Jag gick vidare f länge sen. Sen att vi haft kontakten kvar är på ett helt privat plan. Min dumma nöt hjälpte till vid flytten. Å köpte grejer. Men men...
    Å jo han får leva m vem han vill och jag träffar vem jag vill när jag vill. Tänk att kunna lämna kidsen på dagis å skola utan att va klockad. Å prata m vem jag vill. Ja du vet ju....

    Synd att dina barn inte kan få det bästa av 2 världar. Men det kanske rätar upp sig.

    Till Sara att jag svara den kvällen va för att Håkan va vansinnig på dig. Och spotta eld.
    Och jag skiter i att jag bor där jag bor. Ni får ha spioner å folk som skvallrar... Att du ens bryr dig...

    Falska människor Finns överallt.
    Jag är precis lika falsk Mot dem dom inte känner mig. Kan hålla en fasad utåt .. De borde vissberga kunna intyga.... För de vet inte alls hur jag är egentligen. Finns fåtal som känner mitt rätta jag. Det bjuder jag på när jag känner tillit å vänlighet....
    Fick höra att jag hade en mur runt mig!!! Konstigt?? Nä för DE hade inte i mitt innersta att göra.

    Har kärleken din börjar fråga om bebis än?? Han va rätt bebis sugen i höstas... Å vintras... Bilda dig en egen familj å lev väl...

    Alla är vi som sagt svartmålade å att vända kappan efter vinden får stå för andra. Normalt sett så SKA man kunna kombinera ex å nytt liv. Så låt alla få leva som de vill!
    Vi kan inte bestämma vad framtiden ger oss.

    Jag tänker dock finna lyckan å önskar ingen det helvete som vart! Kommer aldrig hamna där igen. Men för någon är det ett ekorrhjul. Så då kan man ju undra vem "boven" egentligen är i allt bråk.

    Det finns så många diamanter ute i världen. Vi fångar varsinn å går vidare....


    (Sanningen är kanske att MAN inte orkade ta fullt ansvar... Och det är ju sommaren ett stort bevis på.)

    SvaraRadera
  3. Ja du J du kan skriva dig blå till fördel för dig själv. JAG vet sanningen om dig och ditt ex, om er behandling av människor runt omkring er.Du verkar ha glömt allt du vräkte ur dig, alla sms, alla mail och alla anklagelser som kom i en aldrig sinande följd. Fick ta del av ert sexliv, ert evinneliga tugg om lycka och harmoni. Även skilsmässan las ut på din blogg där du spydde galla över allt och alla, kallade oss giriga, missunsamma och vi fick även den stora äran att läsa allt om ert bröllop i paradiset.Det blev en intressant läsning. Nu blev det ju inget av detta eftersom du hade fullt upp med att lokalisera exet. För fy om han och barnens mamma hade kontakt,varför skulle de ha det, du påstod ju själv att han inte behövde det på grund av att han kunde lika gärna ersätta sina egna barn med dina. Gör inte varje förälder så, struntar i sina barn bara så där. Vad skulle du själv ha gjort. Nej nu räcker det verkligen och om du vill få ut ditt budskap som martyr så öppna upp din egen blogg. Tack för ordet.

    SvaraRadera
  4. Nu var det ju du som ringde upp mig då o gapade om saker du inte hade nån aning om o förolämpade mig vid det tillfället.. O det var straxt efter jag o håkan pratade den kvällen o sen ringde ju din drömprins upp oxå.. Mitt minne e det inget fel på..
    Bebis, hahaha nej... Han har redan gjort sitt i den branschen o varför Han då skulle ha varit sugen måste ju isf ha ingått i hjärnsläppet... Har redan min familj, Håkan o Rasmus:)
    Det jag menade m liten stad, var inte några spioner för det behövs inte i en sån stad. Det tuggas bra ändå i småstäder.(socialen o alkohol)
    Bryr mig inget alls om lilla hallsberg, men jag bryr mig o mina käresta..O du o anna har tuggat ganska bra om mig "tjejen i parken", gissa vartifrån jag fick den idén att döpa bloggen till, så tack för den delen iaf:)
    Kan ju säga att jag sa en hel del dåliga saker om håkan den sommaren oxå, med all rätt dock..
    Som sagt jag vet mycket mer om förra året än vad du/ni tror... inkl förlovningen o vart håkan var nånstans den dan o m vem:)
    Tycker dock det e roligt att du o anna e så goda vänner idag trots de saker du satt o sa under hennes tid m den långe farbrodern. Skönt att man kan reda ut saker o ting:)
    O det du skrev om att jag har vridit till det till att anna var den elaka,tyder ju bara på att ni tycker allt det jag skrev i det inlägget var ok att göra emot ett barn... Rasmus satt en kväll o berättade varför han tyckte/tycker att det e mycke bättre här hos mig än hos lilla a... Under tiden han åkte hem den gången när han var så sjuk så saknade han mig:)
    O jag har mina diamanter o vi kommer leva lyckliga i alla våra dar:)

    SvaraRadera
  5. Hahaha dessa anonyma!!! Live you!!!

    Mycket va ett spel som ingick i min lek ;) om ni läst lindas blogg så ser ni att VI vänder blad. Gör det ni med! Tycker
    Ni är för goa! Min blogg?! Finns den kvar?? Ja självklart!! Står inget om dig el er. Även om ni vill va i centrum hela tiden.. Å anonym har alltid trott att den vart det.. Pm det nu är den mupp jav tror . Utan mitt liv. Å hur jag har haft det å vem jag umgåtts med!! Vart jag sovit osv men det har ingen av er med att göra. Mamma å Anna vet å Robert då han sett bilen ;)
    Just fb vet ju också!!!
    Ler åt att man i vuxen ålder fortfarande ä anonym...

    Jag spela mitt spel precis då som jag ville... Å några spela med ;)

    Hon vet vad jag tyckte om deras liv! Men han jobba å hade körkort å hade Inge strul så i bagaget! Man behöver inte älska alla...

    Vänd blad era underbara "svin"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Starka ord vill jag lova, ja det stämmer att vi nu vänder blad. Vilket innebär att du blir bortvänd. Kan inte låta bli att tycka att det lite stötande att i min blogg är det välvilliga ord och handlingar från dig, men i den här skräder du inte orden.

      Att du uttrycker det som att allt du spred till mig var ett spel som ingick i din LEK. Ler inte åt att någon i vuxen ålder leker med andra människors liv på det sättet. Att det var en lek för dig att totalförstöra mitt liv är inte ett dugg roligt, det är skrämmande och otäckt.

      Men jag struntar totalt i vad du tycker hädanefter. Står för vad jag har sagt, men någon välvilja eller respekt kommer du inte få från mig efter detta klargörande här ovan.

      Radera
  6. Ta för i helvete en kurs i stavning.Man tror att det är en nybörjare i svenska som skriver detta.Eller kommer du från bröllopsresan i Spanien och har glömt det svenska språket.Si betyder ja och det fick du aldrig chansen att säga. Dumpad däremot vet du väl vad det betyder.Förlåt Sara att jag använder din blogg, ska starta en egen med namnet,Kul att du kunde komma men ännu roligare när du gick. Så dra nu Fröken härifrån och flytta gärna till långbortistan.Ingen kommer att sakna dig och dina elakheter.Ha du ett lugnt och ett kanon superdeluxe liv och låt oss andra ochså ha det, utan dig.The old neighbour.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, du får använda den hur mycket du vill, för du e så jävla klockrent skön:) I already love you:)

      Radera
  7. Tack Sara. När man har barn så skyddar man dem, spelar ingen roll hur gamla de är. Får man sedan barnbarn som råkar illa ut, då jävlar kommer tigrinnan fram. Då kan pappan och hans nya eller halvnya historia vara hyenorna som skrattar åt andras livssituation,vem vinner tror du. Inte hyenorna iallafall eftersom de inte kan jaga själva,de får ta det som alla andra ratar. Synd men så är livet.Så till den värsta hyenan av dem alla,byt skiva nu för fy fan vad du hackar. Offerrollen passar inte riktigt dig.Ta och sök uppmärksamhet någon annanstans och låt oss andra leva vårt liv i fred och harmoni. Lär av dina egna ord och HIT THE ROAD and never come back no more no more no more.Hälsningar din f.d granne.

    SvaraRadera