lördag 21 september 2013

Höst

Jaha, nu e skithösten här igen :( Sommaren kommer o går som blixten känns det som..
Kyligt även när solen e framme. Så nu e det bara o ta fram de varma, tjocka tröjorna igen.. Har sökt till universitetet igen till vårterminen som börjar i januari, så jag får hoppas att det går bättre denna gång. Var lite bortkommen denna vecka så jag missade ett möte m min handläggare på af (inge bra), trodde det var onsdag när det var torsdag.. Men jag mailade henne samma dag, så väntar jag på att hon ska höra av sig igen. O det kan ju ta tid... Till nåt roligt : Fåglarna flyttar till karlstad om ca 1v, till en tjej som verkar va en toppen fågelägare :) Hon har massor av mat, leksaker mm till dom :) Super lyckat o hon hörde av sig precis i slutet av annonstiden på blocket. Buren blir ju dock kvar, men det gör inget. Den åker ner i förrådet tills håkan hittar sin gråa jako. Så nu kommer farmen minska till 2 hundar o 2 katter igen. Är ju dock sugen på en katt till men håkan säger nej. Men skulle jag hitta en så tar jag hem den ändå, han kommer ju falla för den iaf. Men måste fundera long&hard på det, mina gamlingar kanske inte skulle gilla det elr orka m en bebis.. Kanske bättre o vänta tills de har vandrat vidare... Vem vet, får se.. Det ju bara så att man blir så kär när man ser de små livena :) Vill ju ha en mörk rödtabby hane o de e inte så lätta o hitta bland bondkatterna.
Vill inte ha nån raskatt pga alla defekter o sjukdomar som förekommer i dom. Bondkatten är mycket friskare o har bättre temperament.
Vi har möblerat om i det lilla rummet, så rasmus har halva o andra halvan blev håkans kontor. Håkan trivs som fisken i sitt nya kontor :) Nepp, nu ska jag göra rent hos fåglarna.

See ya :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar