onsdag 27 mars 2013

Blood thicker than water

Blod e tjockare än vatten, stämmer ju inte alla ggr kan jag ju säga m bestämdhet... Då pratar jag om den faderliga sidan av familjen elr ja om man kan kalla dom för familj... Vi har ju bara träffats födelsedagar, påsk o jul, sen för övrigt ingenting alls i alla år...   O det e den här attityden vid de tillfällena : Hacka mest, hackar bäst...
Inte min typ av folk precis... O nu i julas så blev jag bjuden till farmor men jag fick avböja då jag följde m Håkan till hans familj.. Grejen va ju att "far" hade julfirande på juldan o ena lillebrodern hade fika på annandan o alla var bjudna förutom jag... Varför? ingen aning... Visst jag har varit väldigt frånvarande från dom, de senaste årena men det e ju inte så konstigt om man tänker på hur jag beskrev "familjen" nyss + en annan anledning.... Då jag skrev på fb att min familj har krympt till 2 syskon o mor o stig,
så kom kommentaren: Men, lägg av lillsystern där...
Min respons var då : Det e inte jag som bjuder alla utom en....
Sen pratar hon in ett meddelande på min mobil o säger en massa strunt.... Då bestämde jag mig för att jag var klar m den sidan av familjen.... Man kommer till en punkt, då det räcker m allt skit o bullshit...
O idag kom det e ett meddelande från den systern att jag var välkommen till farmor på påsk, men då fick jag själv ringa o säga om jag kommer... Svarade: e redan bortbjuden... Hennes svar: ok, tänkte bara säga det så det inte blir nå otrevligheter o ha det så trevligt... Mitt svar, mmm, desamma... Suck, men men hon har ju alltid haft en far (våran gemensamma) men det har ju dock inte jag o storebror haft.... Så vi har väldigt olika synpunkter på denne karl. Eftersom de inte kan låta det va, så funderar jag på att ta bort de syskona från fb..

And life goes on...

Till nå mycket roligare:
Jag har skickat in en ansökan till universitetet o väntar nu på svar, det kommer dock dröja till sommaren innan man får nå svar... Men förhoppningsvis e man student i höst:)
Håkan jobbar o sliter för fullt.. Han har det inte så lätt just nu då exet har dragit igång en vårdnadstvist igen, så han har mycket o tänka på just nu även om han tar det m frid... Hon har ju inget att komma m denna gång heller... Men skillnad denna gång e ju att han har mig o mitt stöd :)
Ne, nu ska jag mysa m honom :)

See ya :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar