söndag 13 januari 2013

Lilla åskmolnet

De senaste dagarna så har Rasmus varit ett litet åskmoln:( Varför, kan man ju undra... Han har ju varit hos sin bästis hela fredags em o kvällen, lekt o spelat halva lördagen o sen på lördagem o kvällen var vi hos min mor o åt god mat o där fick han kläder i sen julklapp, godis o massor av uppmärksamhet. När vi kom hem på kvällen så fick han en stor skål popcorn, choklad o dricka... Idag så har han bara varit sur o otrevlig o trodde m den attityden att han skulle få mc donalds,eh not, sen gick han ut o lekte.. Kom in nyss o för att vänta på sin vän som skulle äta. O sitter han o bara e otrevlig mot oss o hundarna. Frågar honom varför, får inget svar.. Sen har han mage o gnälla över gårdagen o säger att han inte fick så mycket godis... Då rabblade jag upp allt han fick o sa att han e en så otacksam unge... Han svar: Ja, men det var ju inte det jag brukar få  ju...Mitt svar: Det var ju vad du ville ha igår, men du behöver ju inte få nåt mer lördagsgodis nå mer m den där attityden.. Han svarar Hur vågar du?. Han blev "saved by the bell" då, för hans vän kom o plingade på precis när jag skulle tala m honom... Men när han kommer in så ska vi ha en lång diskussion, han o jag... Gaah..
Har ju inte riktigt det rätta tålamodet elr lugnet m sånt där beteende, men jag kommer vara lugn o väldigt bestämd sen.. Lite för hett temprament för sånt, men jag e ju inte nån elak människa för det , kommer mest markera ännu en gång vad som gäller här o skulle det inte hjälpa, så kommer vissa förmåner dras in, tex inte lika mycke spelande, inget extra på veckodagarna, bara lördagsgodis mm. Kommer skriva upp husereglerna på papper så han kan läsa dom varje dag tills dom fastnar... E ganska trött på denna attityd nu...

See ya:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar